Kakšne barve bomo šli v Južno afriško republiko?
07. januar 2010
V iztekajočem letu so naši športniki resnično dosegli dva izjemna dosežka:
- nogometaši so se uvrstili na svetovno prvenstvo v nogometu, ki bo v Južnoafriški republiki;
- košarkarji so se uvrstili na svetovno prvenstvo v košarki, ki bo v Turčiji.
V časopisih že lahko preberemo ocene, koliko so ti nastopi "vredni" v promocijskem pomenu Slovenije. Koliko denarja bi morali zapraviti za oglaševanje, da bi dosegli enak učinek, kot ga bo imel nastop vseh naših športnikov na mednarodnih prizoriščih v letu 2010.
Ali se da iz nastopov pridobiti še več? Odgovor je preprost: SEVEDA.
Mogoče je prav leto 2010 tisto, v katerem moramo poenotiti barvo dresov vseh različnih reprezentanc in posameznih športnikov. Trenutno je stanje približno tako:
- nogometna reprezentanca - temno zelena barva
- košarkarska reprezentanca - svetlo zelena barva
- rokometna reprezentanca - svetlo modra barva
- hokejska reprezentanca - temno modra barva.
Ena izmed mojih novoletnih želja je tudi enotna barva naših najboljših promotorjev - športnikov. Da bi z združenimi močmi prišli do nizozemske oranžne, italijanske modre, ... Nimam posebnih želja glede barve - le da bo enotna. In da bodo navijači v enotni barvi. Ne tako kot sedaj, ko se zdi, da hokejski in košarkarski navijač navijata za dve različni državi.
Naj bo podoba slovenskega (nadvse uspešnega) športa enotna in s tem primerna uspehom, ki jih športniki dosegajo. Samo zaradi zgodovinskih razlogov je bilo opravičljivo, da si je vsaka reprezentanca lahko izbrala svojo barvo. Zaradi naglice uvrščanja športnikov novonastale države na mednarodna tekmovanja, verjetno res ni bilo časa za poenotenje in usklajeno izbiro barve.
Toda danes po skoraj 20 letih to ni več opravičljivo. Zatorej ankrat za vselej izberimo svojo barvo in jo uporabimo pri vseh dresih športnikov in navijaških pripomočkih na tribuni. Dokažimo, da smo lahko enotni in da znamo skleniti kompromis. Da izberemo barvo, ki bo presegla posameznikovo čustveno navezanost, ker je ravno on v določenem trenutku imel možnost izbire barve.
Lahko zgoraj zapisano prenesemo tudi na obnašanje podjetij? Odgovor je ponovno: SEVEDA.
Samo nekaj vzporednic, ki veljajo tako za slovenski šport, kakor tudi za podjetja:
- podoba podjetja mora biti enotna in urejena, saj na ta način dosega bistveno večji efekt;
- samo enotna in urejena celostna grafična podoba nakazuje, da je tudi podjetje urejeno in zaupanja vredno;
- nikoli ni prepozno za poenotenje celostne podobe, vendar se z odlašanjem stroški poenotenja večajo;
- pri celostni podobi moramo zanemariti osebna čustva in vedno izbrati objektivno najboljšo rešitev;
- ko je celostna podoba urejena, jo moramo dosledno uporabljati na vsakem komunikacijskem koraku.
Matjaž Sladojevič
Matjaž Sladojevič