Tako si ne želim biti obdarovan
25. oktober 2009
Pred novim letom vsi začnemo razmišljati, kaj podariti poslovnim partnerjem. Kot znak spoštovanja za medsebojno sodelovanje v minulem letu in z željo po še boljšem sodelovanju v prihajajočem. Seveda izbira darila ni preprosta stvar. Mogoče zaradi tega, mogoče pa zaradi površnosti, ob darovanju zagrešimo še kakšno drugo, nepotrebno napako, ki vrže slabo luč na naše podjetje.
Vsi smo verjetno že doživeli prizor, ko so nam darilo podarili malomarno, nekako spotoma. Ne kot znak spoštovanja, ampak "zato ker je pač treba". Pa ni treba, da je tako. Zavedati se moramo, da je izročanje in prejemanje darila del poslovnega bontona. Še celo več. Del poslovnega odnosa med nami in našimi partnerji. Če je to dejanje malomarno, si naši partnerji lahko upravičeno mislijo, da je ves naš odnos do njih "nekako malomaren".
Verjetno je to najpogostejša napaka. Vendar pa ni edina. V nadaljevanju sledijo še 3 pogoste napake pri obdarovanju.
1. Seznanimo se z darilom, ugotovimo kaj podarjamo
Še vedno imam nevsakdanje darilo, ki sem ga prejel ob priložnosti. Ob prejetju sem bil resnično presenečen, saj nisem imel niti najmanjše ideje, kaj je darilo oz. za kaj se uporablja, če se sploh uporablja. Seveda sem se pri partnerju, ki mi je izročil darilo takoj pozanimal "kaj pa je to". Še bolj sem bil presenečen (tokrat negativno), ker sem partnerja očitno spravil v zadrego. Tudi on namreč ni imel niti najmanjše ideje, kaj bi to lahko bilo. So mu pač pripravili darilo in mu nič razložili, on pa tudi ni preveril. Na mojo žalost, pa še vedno ne vem, kaj je to darilo. Imam pa spravljenega in nekoč bom že ugotovil.
Pri darilih kot so knjiga, domača obrt, izdelek visoke tehnologije ... se moramo pred izročitvijo pozanimati v zvezi z darilom, da bomo znali podati dodatno razlago.
2. Preverimo kvaliteto darilo, preden ga podarjamo
Nekoč smo ob nekem dogodku želeli sodelovati (iLab) in kot promocijsko darilo v kontekstu dogodka udeležencem podeliti dežnik. Tak oranžen. In tak nenavaden - kvadraten. Na slikah v katalogu je izgledal odlično. K sreči pa smo bili enkrat previdni in naročili samo vzorčen dežnik. Ko smo ga prejeli, smo videli, da je kvaliteta izdelave slaba, predvsem pa da kvadratni dežniki verjetno ne delujejo najbolje. Naročili smo običajne dežnike. Kljub temu, da niso zbudili toliko pozornosti, smo bili veseli, da se nismo osramotili s kvadratnimi dežniki. Še vedno pa ga hranimo - kot opomin za v bodoče.
Pri vsakem darilu preverimo kvaliteto, ali so baterije polne, ali deluje, ... drugače bo slaba luč padla na nas, kljub originalnosti darila.
3. Poslovno darilo je znak spoštovanja in ne priložnost za reklamo
Pred leti sem v uglednem podjetju kot novoletno poslovno darilo prejel brisačo. Največjo možno (vsaj meni se zdi). Kopalno brisačo za na morje, kvalitetne izdelave. Stvar, ki ti vedno prav pride. Ne sicer najbolj izvirno, ampak v poletnih mesecih uporabno. Vsaj tako sem mislil. Ob prvem obisku plaže sem namreč mnenje spremenil. Šele ko sem brisačo raztegnil, sem opazil logotip podjetja, ki je bil objavljen čez celo brisačo. Spoznal sem, da mi podjetje ni podarilo darila, koz znak spoštovanja, ampak v želji, da jih čim bolj reklamiram v poletnih mesecih. Seveda sem brisačo takoj pospravil in v najbližji trgovini kupil novo, tako brez reklam podjetij. Darovane brisače pa nisem nikoli več uporabil.
Poslovno darilo ni namenjeno promociji podjetja. Če že mora biti logotip podjetja, naj bo le ta natisnjen diskretno, tako da se praktično ne vidi in naj ne pokvari dobrega namena darovanja.
Za praznične čestitke je še prezgodaj. Za želje po čim bolj uspešnem in prisrčnem izročanju ter prejemanju daril pač ne. Zatorej - jemljimo obdarovanje kot znak spoštovanja in podarjajmo tako, kot želimo, da je nam podarjeno.
Kranj, 25.10.2009